Hoved Side   Teamet   Teknik   Billeder   Video   Links 
 

Noter omkring Transmash motor... Fra tysk tank manual.


Indsugnings ventil Chromnickel-Wolframstål

Udblæsnings ventil Chromholdig Stål

 70-90 graders vandtemperatur omkring 6-9 kg/cm2

 4 takt diesel

60 graders vinkel

 V12

150 mm cylinder diameter

Slaglængde 180 (venstre) 186.7 (højre)

Volumen 38.88 Liter

Kompression 14-15

 Cylinderne nummereres fra fronten med 1-6 venstre og 1-6 højre.

Tændings rækkefølge er

1L-6R-5L-2R-3L-4R-6L-1R-2L-5R-4L-3R

1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9 –10- 11- 12

       Front

1                    8

 9                    4

 5                   12

 11                  6

 3                    10

 7                    2

 Set fra fronten rotere motoren med uret rundt.

Krumtappen er lavet af en stål legering.

Plejlstangen er af højtstyrke stål.

Hoved plejlstangen arbejder i venstre side.

Stemplet er lavet af  ”Duraluminium” med forstærket bund.

De 2 øverste stempel ringe er trapez formede og L formede olieskraberinge

De 2 nederste cirkulære og forkromede.

Stempel pinden ligger flydende.

Ventil spilrummet ligger på 2,24 til 2.54 mm.

Indsugningsventilen

                      Åbner   35 -+ 3 grader før top dødpunkt.

                      Lukker  33 -+ 3 grader efter bund dødpunkt.

Udblæsningsventilen

                      Åbner  60 -+ 3 grader før bund dødpunkt.

                      Lukker 40 -+ 3 grader efter top dødpunkt

 Udblæsnings manifold skal spændes med 30 -+ 5 nm

 De små bolter til topstykket skal spændes med 30-40 nm.

 

 

Copyright © 2005 Team Truckpower. All rights reserved