Indsugnings ventil Chromnickel-Wolframstål
Udblæsnings ventil Chromholdig Stål
70-90 graders vandtemperatur omkring 6-9 kg/cm2
4 takt diesel
60 graders vinkel
V12
150 mm cylinder diameter
Slaglængde 180 (venstre) 186.7 (højre)
Volumen 38.88 Liter
Kompression 14-15
Cylinderne nummereres fra fronten med 1-6
venstre og 1-6 højre.
Tændings rækkefølge er
1L-6R-5L-2R-3L-4R-6L-1R-2L-5R-4L-3R
1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 7 – 8 – 9
–10- 11- 12
Front
1
8
9
4
5
12
11
6
3
10
7
2
Set fra fronten rotere motoren med uret rundt.
Krumtappen er lavet af en stål legering.
Plejlstangen er af højtstyrke stål.
Hoved plejlstangen arbejder i venstre side.
Stemplet er lavet af
”Duraluminium” med forstærket bund.
De 2 øverste stempel ringe er trapez formede og L
formede olieskraberinge
De 2 nederste cirkulære og forkromede.
Stempel pinden ligger flydende.
Ventil spilrummet ligger på 2,24 til 2.54 mm.
Indsugningsventilen
Åbner 35 -+ 3
grader før top dødpunkt.
Lukker 33 -+ 3 grader
efter bund dødpunkt.
Udblæsningsventilen
Åbner 60 -+ 3 grader
før bund dødpunkt.
Lukker 40 -+ 3 grader efter top dødpunkt
Udblæsnings manifold skal spændes med 30 -+ 5
nm
De små bolter til topstykket skal spændes med 30-40 nm.
|